Strona Główna www.honda-crosstourer.pl
Portal i forum motocykla Honda CROSSTOURER

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
opony do CT
Autor Wiadomość
Bouli
Administrator

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 571
Wysłany: 2016-12-18, 13:45   

noorbert napisał/a:
Pirelli Scorpion Trial II.


Też jestem ciekaw bo poprzednie to w naszych warunkach trzymały się jak by były plastiku :!: - znam osoby, gdzie lezą w garażu Pirelli Scorpion Trial I (nówki sztuki) zdjęta po paru przejażdżkach z powiedzeniem - chciały mnie k.... zabić :shock: .

Dla mnie Pirelli to dobra opona ale w gorących klimatach - Włochy, Chorwacja, Maroko itd. U nas się nie dogrzewa i przez to nie trzyma i znika w mgnieniu oka :roll: .

LwG !
 
     
noorbert 
Drugi Tłok
noorbert



Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 45
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-18, 16:45   

Wcześniej na innym motocyklu miałem założone Pirelli Angel gt i były super. Ostatnio założyłem koledze (notabene ortodox metzelera) Pirelli Angel st i jest mega zadowolony jeżeli chodzi o trzymanie w zakrętach , jak to powiedział "opona klei się do asfaltu".

Pożyjemy zobaczymy
 
     
Bouli
Administrator

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 571
Wysłany: 2016-12-18, 22:37   

noorbert napisał/a:
Pożyjemy zobaczymy


Zgadzam się z tym co do opon Pirelli Scorpion Trial II.

Pirelli Angel gt to opona do sporta - sportowo - turystyczna, to całkiem inna bajka (heble, średnice, profile), gdzie nie za bogato sobie na przykład radzi michelin pilot road 4 (sporty zrywały bieżnik), która za to idealnie lata z Crosstourer-em czy nawet DL 650.

Jeśli dobrze dobra mieszanka do naszego umiarkowanego klimatu (wręcz zaliczana przez niektórych producentów opon za deszczowy) i do mocy motocykla to będzie dobrze trzymała i długo służyła opona, inaczej szybko zrobi się "opona slick" ;-)

LwG !!!
 
     
Bouli
Administrator

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 571
Wysłany: 2017-02-05, 13:06   

Dziś znalazłem taki temat na FB Michelin Pilot Road 4 do tego wersja GT słabo się spisu w oczywiście na motocyklu VFR 800 a poprzednie wersie Michelin Pilot Road 2 ct super.

Zaczęli wychwalać oponę Metzelery Roadtec 01


1) Metzelery Roadtec 01 i na wodzie pobiły najlepsze Micheliny w zeszłym sezonie, świntie trzymają na wodzie i suchym tego szukałem i bardzo szybko się grzeją niema lepszych gum w tej chwili do szybkiej turystyki

2) Roatec 01 zdaje się zastąpiło technologicznie Z8 poprawiając właśnie zachowanie na wodzie. Spoko ważne, że sa nowe laczki.

3) Pirreli Angel ST GT, Metzelery Z8, Michelin Pilot Road 2-4, Bierz coś z tych i będziesz zadowolony. Nie ma co się za bardzo rozwijać nad tematem bo kazda z tych gum jest dobra a różnice niewielkie.




Wchodzę wiec na strome Metzeler i dwa zdziwienia mamy do wyboru dwa rodzaje Hondy Crosstourer:


VFR 1200 X Crosstourer od 2016 i po wyborze wyskakuje oznaczenie SC 76 (ale po naciśnięciu szukaj nie znajduje opon) zd 1.


I drugi VFR 1200 X Crosstourer Crosstourer od 2012 i wyskakuje oznaczenie SC 70 i znajdujemy (zdjęcie 2)


I do wyboru mamy trzy rodzaje opon (zdjęcie 3)


Wybieram Metzelery Roadtec 01 (zdjęcie 4) macie link poniżej


https://www.metzeler.com/...version=1112448

JESTEM CIEKAW CZY KTOŚ JUŻ ZAKŁADAŁ TE OPONY Metzelery Roadtec 01, (co zdaje się zastąpiło technologicznie Z8,) i miał wcześniej może doświadczenie z Michelin Pilot Road 4 i czy jest tylko jedna warsie tej opony do wszystkich moto nie tak jak Michelin Pilot Road 4 i do sporta i turystka.


I CZY SIĘ RÓŻNIĄ NASZE MASZYNY Z 2012 ROKU OD TYCH Z JUŻ PO 2016 - pewien byłem że ta same rozmiary gum miały ?

LwG !!!
 
     
Tatsu 
Cztery Tłoki


Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 127
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-06-22, 17:56   Test na żywym organiźmie.

Dużo złego napisane jest tutaj o scorpionach trial II, choć mam wrażenie że są to opowieści z cyklu "wiemy, słyszeliśmy, ludzie mówią". Opony te wygrały test jaki jest w Motocyklu z ubiegłego roku, było to podstawą do mojego zakupu. Mają przed sobą 9 tysięcy do przejechania, z czego większość po najtrudniejszych dla opon drogach północy Norwegii. Będzie zimno i deszczowo a droga to papier ścierny dla opon. Byłem tam w 2011 na Wild Starze. Relacja z testu po powrocie. Na razie zabawa w wymianę i znowu kilka uwag dla tych co są sami to zrobić:
- Odkręcenie śrub tylnego koło to zadanie dla strongmenów. Moment dokręcenia to 110Nm odkręcenia chyba jeszcze większy.
- konieczny jest dedykowany klucz do śrub tylnego koła
- przed postawieniem na centralkę koniecznie należy poluzować zacisk tłumika przy centralce po postawieniu nie ma opcji by tam się dostać, przynajmniej przy moim sposobie stabilizacji motocykla, nieodkręcenie utrudnia odchylenie tłumika by wytoczyć tylne koło
- ja swoją CT przymocowałem do belki pod sufitem, żaden podnośnik pod silnik nie wchodził w rachubę, nie można go też podnieść na kołyskach itp.

Reasumując
Nie widzę opcji by poza warsztatem poradzić sobie z wymianą koła szczególnie tylnego :(

W podróż biorę zestaw do naprawy opon bezdętkowych, ale nie czuję się zbyt pewnie.
Miałem możliwość oglądania walki z takim zestawem gdy padło koło w podobnym motocyklu z dala od cywilizacji - porażka.

Lewa w górze
 
     
Bouli
Administrator

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 571
Wysłany: 2017-06-23, 11:59   

Tatsu napisał/a:
Dużo złego napisane jest tutaj o scorpionach trial II, choć mam wrażenie że są to opowieści z cyklu "wiemy, słyszeliśmy, ludzie mówią". Opony te wygrały test jaki jest w Motocyklu z ubiegłego roku, było to podstawą do mojego zakupu. Mają przed sobą 9 tysięcy do przejechania, z czego większość po najtrudniejszych dla opon drogach północy Norwegii


I to będzie najlepszy test dla opon PIRELLI scorpionach trial II - założenia było że to uniwersalna opona (enduro i sportowo-turystycznych.) lub ładniej ENDURO STREET.

Ja nie ukrywam, żę zraziłem się do PIRELLI SCORPION I ale może z II maja tylko spólną nazwę (powstał w wyniku połączenia dotychczasowego modelu Trail i doświadczenia zdobytego przez Pirelli w trakcie projektowania sportowo-turystycznych opon Angel GT), wiec czekamy na relację jak to się sprawuje.


No to żeś rozebrał moto :shock: - fanie zdajecie :roll:

LwG !!!
 
     
Tatsu 
Cztery Tłoki


Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 127
Skąd: Opole
Wysłany: 2017-07-19, 20:14   

Dzisiaj wróciłem z Norwegii po 9 000 km. Głownie deszcz, temp między 5 a 15 stopni. Opony spisały się dobrze. Nie czułem specjalnej różnicy co do trakcji. Prawdą jest że wymagały przejechania 10-20 km zanim czułem się pewnie na nich, ale pamiętam że na BW jechałem do Wrocka A4 przy 3 stopniach i do samego końca wężykowały przy prędkości ponad 130 km, Na pewno Scorpiony są bardzo odporne na zużycie, bardziej niż BW. Osobiście postawiłbym remis o ile chodzi o trakcję zużycie mniejsze na Scorpionach. Tyle na szybko. LwG
 
     
Bouli
Administrator

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 571
Wysłany: 2017-07-23, 17:28   

Tatsu napisał/a:
Scorpiony są bardzo odporne na zużycie, bardziej niż BW. Osobiście postawiłbym remis o ile chodzi o trakcję zużycie mniejsze na Scorpionach.


To mnie przekonałeś, że w końcu Scorpiony mogą być dobra oponą - bo narzazie omijałem je dalekim łukiem po złych doświadczeniach z pierwszą generacją.

LwG !
 
     
ŁukaszWP 
Drugi Tłok


Wiek: 44
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-04-24, 22:01   

lubię eksperymentować i dzisiaj założyłem nowość bridgestone battlax a41
poprzednio miałem metzelery nexty i były ok
 
     
PETER 
Drugi Tłok


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2017
Posty: 43
Skąd: pruszków
Wysłany: 2018-05-07, 22:08   

po 5000 km nie powiem złego słowa na A41 były w deszczu były na górskich szutrach i wszędzie dawały rade również na winklach w dolomitach
_________________
po prostu lubie motocykle
 
     
Bouli
Administrator

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 571
Wysłany: 2018-05-14, 21:20   

PETER napisał/a:

po 5000 km nie powiem złego słowa na A41


A na jakiś gumach latałeś wcześniej i jak je oceniasz i w VS A41

LwG
 
     
Bouli
Administrator

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 571
Wysłany: 2018-05-14, 21:23   

ŁukaszWP napisał/a:
dzisiaj założyłem nowość bridgestone battlax a41


OK latałeś na gumach metzelery nexty a na jakich wcześniej i jak je oceniasz VS A41

LwG
 
     
PETER 
Drugi Tłok


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Cze 2017
Posty: 43
Skąd: pruszków
Wysłany: 2018-05-14, 22:28   

w crostourer miałem oribridgestone batel wing i było ok ,wcześniejsze moto polatałem na dunlopach i na michałkach pr4 teraz polatałem na A41 po zakrętach asfalt, jak i po szutrach gdzieś przy jeziorze Garda i dawały rade jak padało dają spokojnie znać ze to już granica możliwości więc stawiam duży + zużycie jak na przeloty autostradowe tez w normie
_________________
po prostu lubie motocykle
 
     
ŁukaszWP 
Drugi Tłok


Wiek: 44
Dołączył: 03 Lip 2015
Posty: 21
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-05-15, 07:22   

Bouli napisał/a:
ŁukaszWP napisał/a:
dzisiaj założyłem nowość bridgestone battlax a41


OK latałeś na gumach metzelery nexty a na jakich wcześniej i jak je oceniasz VS A41

LwG

poprzednio miałem nexty i złego słowa nie moge o nich powiedzieć
na a41 przejeździłem na suchym 1000 km i świetnie się prowadzą, mam wrażenie że CT sam się kładzie w zakręty.
wyczytałem ostatnio, że bmw do gs zaczął montować bridgestony na 1 montaż
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 11